Friday, September 9, 2011

Toiduteema...




... on viimasel ajal meie peres eriti au sees teema olnud. Seoses sellega, et Otto midagi süüa ei taha ja südamearst Alaril söömist rohkem jälgida soovitas ja seoses sellega, et mul nüüd jälle aega on vaaritada ja mässata. Nüüd sööme sealiha vähem ja kanaliha ja juurvilju rohkem. Minu poolest võikski kogu aeg juurikaid, riisi ja kana süüa. Alar oli see, kes enne kogu aeg sealiha ja eriti praetuna tahtis. Õnneks sai arsti juures pisut mõistust pähe :) Õhtuti ikka hiilib külmkapi juurde ja nokitseb... :D Ja Otto, no temast ei räägi ma üldse. Tegin eile tema soovi järgi hakklihakastet (ainuke kaste, mida ta sööb), tegin eile pärislihast ise hakkliha ja puha. Rumala peaga lasin läbi hakklihamasina ka väikese porganditüki ja no ta muidugi nägi ta selle ära ja ei nõustunud seda sööma enne, kui tükid välja nokitud. Ja siis ka suutäie võttis. Tema sööks kogu aeg ainult pelmeene. Nende ise tegemine ju ka suur mässamine. Ja poe omad ju kräpp.

Enamasti ongi nii, et teen süüa, meie Alariga sööme kõike, Rasmus peaaegu kõike ja Otto ainult kartulit ja supileent. Või paljalt praetud lihatükke. Riisisöömise on ka ära unustanud. Õnneks armastab ta tatart ja putru. Juurvilju sööb toorelt ka veel kuidagimoodi. Puuvilju hea meelega. Ja siis muudkui loen igalt poolt, kui tähtis see söömine lapsele on. Ähhh..........

Ja magusat armastame kõik ilmselgelt liiga palju. Aga kui juba, siis ikka eriti head :D Seni kuni poisid Solarises Lotte vaatasid sain mina Siimuga oma lemmikkohta Tallinnas külastada. Apollo. No ma ei või, kui hea pood see seal ikka on. Seal taga on mõnusad korvtoolid, kus Siim ka süüa sai. Lattest rääkimata. Kunstiraamatuvalikust ammugi siis mitte... Lahkusin sealt ilusa koogiraamatuga "Koolibri koogiraamat". Tõesti ilus ja hea raamat. Seal on kuulsa Londoni Hummingbird Bakery kondiitriäri kookide ja muu magusa retseptid. Tegin banaanikeeksi ja muffineid. See keeks oli tõesti nämm. Jõulumaitsega.

Seenel pole olnud võimalust käia mujal kui turul :) Mina kuulun kukeseeneusku inimeste hulka. See ju kõige nunnum seen üldse.

Seda ka, et maailma kõige paremad ahjuõunad on nii, et õuna sisse käib rukkileiva-tumeda suhkru-kaneeli puru ja väike tükk võid. Nämmmmmmm.

Midagi oli veel.. Ahjaa, "Söö. Palveta. Armasta" on täitsa hea raamat. Eriti see palvetamise osa Indias. Filmi ma vaadata ei kavatse. Julia Roberts on küll väga ilus, aga näitleb ikka alati ühtemoodi.

Ja lõpuks midagi väga vahvat: isa, kellel on aega ja oskusi oma lastest lahedaid pilte teha! Jason Lee.


3 comments:

  1. Appi, mis mõttes:"...et mul nüüd jälle aega on vaaritada ja mässata.."???? Kust sa selle aja võtad? Mis on su saladus? Sa ei tohi teistele nii teha - sa oled kolme lapse ema!!! Sul ei tohi olla rohkem aega, muidu mis ühelapselised peavad tegema? Põlema ennast panema??? :)))))

    ReplyDelete
  2. :DDDDDDDDDDDD Einoh, rohkem ikka ju kui tööl käies. Mina ei oska jälle korraga töine ja kodune ema olla. Siim suht rahulik ju, panen ta lamamistooli või teki peale ja siis ta vaatab ka. Ja pealgi mul mõned abilised ka. Rasmus näiteks vaatab hea meelega Siimu järele, kui ma näiteks korraks poes käin ja ema hoidis Siimu, kui ma mahla tegin. Ma lihtsalt vist selline sihm-sähm kiirustaja, sina teed minust kindlasti korralikumalt asju :)
    Pealegi, esimesed lapsed saavad ju alati rohkem tähelepanu kui järgmised :D

    ReplyDelete